V sklopu sedmih 15 minutnih uvodnih predavanj, kjer so se menjale skupine učencev 6. razredov, sta predstavili kulturo kitajskega zmaja, njegovo starodavno simboliko, povezanost z vodo, cesarji in zmajevo ključno vlogo na kitajskih tradicionalnih festivalih. Še posebej sta znana regata z zmajevimi čolni in zmajev ples v novoletnih povorkah. Kitajski zmaj je mitološko bitje, ki prinaša blagostanje in srečo in je tokrat še posebej pomembno, saj bodo Kitajci 10. februarja stopili v novo leto, ki bo v znamenju modrega zmaja.
Vrhunec kulturnega dne »Babilonski most« je bila intenzivna, skoraj dvourna delavnica, kjer so se učenci najprej seznanili z različnimi navadami, ki spremljajo praznovanje kitajskega novega leta, ali kot mu sami pravijo Chunjie (praznovanje pomladi).
Učenci so raziskovali pomen rdeče barve, simbole veselja, družinske harmonije, bogastva in blaginje ter jedi in sadeže povezane s temi simboli. Spoznali so tradicionalne jedi, ki jih postrežejo na prednovoletni večer in vsaka simbolizira različne želje za prihajajoče leto, kot so sreča, harmonija, zdravje in obilje. Delavnica je dala poseben poudarek pismenki 福 (fú) simbolu sreče in pismenki zmaja 龙(long ) ter učence spodbudila, da so ti dve pismenki samostojno in kreativno vključili v svoje plakate.
Skozi proces ustvarjanja teh plakatov so učenci pridobili vpogled v pomen okraskov, navade ob novoletnem festivalu in še posebej pomen družinske harmonije in družinskih srečanj v prazničnem času. Delavnica ni le spodbujala umetniškega izražanja, ampak je tudi poglobila razumevanje in spoštovanje učencev do kulturnih tradicij, ki so drugačne od njihove.
Zapisala: Anja Ahčin, sinologinja v KUK UP