Geografija – Zgodovina
Dvopredmetni pedagoški študijski program 2. stopnje
Predstavitev študija
V osnovi gre za dva ločeno akreditirana študijska programa, zato se je ob prijavi potrebno prijaviti na oba.
Dvopredmetni pedagoški magistrski študijski program 2. stopnje Geografija – Zgodovina izobražuje učitelje geografije in zgodovine za delo v osnovnih in srednjih šolah. Študij je organiziran v obliki predavanj, seminarjev, vaj, terenskih vaj, splošne (na osnovni in srednji šoli) in integrirane prakse v učnem okolju. Splošne pedagoške vsebine programa se izvajajo v sodelovanju z UP Pedagoško fakulteto. Temeljni cilji programa so usposobiti diplomante za samostojno opravljanje strokovnega dela v vzgoji in izobraževanju, jim zagotoviti potrebno znanje s področja fizične, družbene in regionalne geografije in zgodovine skozi vsa zgodovinska obdobja za sodobno poučevanje obeh predmetov ter jim zagotoviti pridobitev potrebnih kompetenc za pedagoško delo, za prenos geografskega in zgodovinskega znanja ter veščin učencem in dijakom osnovnih in srednjih šol.
Diplomant programa pridobljena znanja ne le prenaša na učence, ampak s sposobnostjo dopolnjevanja znanj in iskanja aktualnih in relevantnih tem ter sposobnostjo kreativnega prilagajanja učnega procesa geografskim in zgodovinskim vsebinam v učencih vzbuja zanimanje za geografsko in zgodovinsko problematiko in učence vključuje v aktivno sodelovanje pri pouku.
Predmetnik
Opisi predmetov
Oddelek
Informacije o študijskem programu
Naziv in raven kvalifikacije
Magister profesor / magistrica profesorica zgodovine (mag. prof. zgo.) in Magister profesor / magistrica profesorica geografije (mag. prof. geo.)
8 (SOK), 7 (EOK), druga stopnja
Trajanje in kreditne točke
Program traja 2 leti (4 semestre), študent pridobi 120 ECTS (60 na letnik).
Študijsko področje (KLASIUS-P-16)
0114 izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Vpisni pogoji
V dvopredmetni pedagoški magistrski študijski program Geografija se lahko vpiše:
a) kdor je diplomiral s področja geografije na študijskem programu 1. stopnje;
b) kdor je diplomiral z drugih strokovnih področij na študijskem programu 1. stopnje, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk (ECTS) določi pristojna komisija UP FHŠ na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane obveznosti lahko kandidat opravi med študijem na 1. stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali drugih oblikah formalnega izobraževanja ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
c) kdor je diplomiral z drugih strokovnih področij na univerzitetnem študijskem programu oz. specialističnem študijskem programu po zaključeni visokošolski strokovni izobrazbi, sprejetim pred 11. 6. 2004, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk (ECTS) določi pristojna komisija UP FHŠ na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane obveznosti lahko kandidat opravi v programih za izpopolnjevanje ali drugih oblikah formalnega izobraževanja oz. z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
d) kdor je diplomiral na primerljivem študijskem programu v tujini, po katerem je kandidatu, skladno z zakonom, priznana pravica do nadaljevanja izobraževanja na študijskem programu.
V dvopredmetni pedagoški magistrski študijski program Zgodovina se lahko vpiše:
a) kdor je diplomiral s področja zgodovine na študijskem programu 1. stopnje;
b) kdor je diplomiral z drugih strokovnih področij na študijskem programu 1. stopnje, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk (ECTS) določi pristojna komisija UP FHŠ na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane obveznosti lahko kandidat opravi med študijem na 1. stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali drugih oblikah formalnega izobraževanja ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
c) kdor je diplomiral z drugih strokovnih področij na univerzitetnem študijskem programu oz. specialističnem študijskem programu po zaključeni visokošolski strokovni izobrazbi, sprejetem pred 11. 6. 2004, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk (ECTS) določi pristojna komisija UP FHŠ na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane obveznosti lahko kandidat opravi v programih za izpopolnjevanje ali drugih oblikah formalnega izobraževanja oz. z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
d) kdor je diplomiral na primerljivem študijskem programu v tujini, po katerem je kandidatu, skladno z zakonom, priznana pravica do nadaljevanja izobraževanja v študijskem programu.
Pogoji za izbiro v primeru omejitve vpisa:
V primeru omejitve vpisa se pri izbiri kandidatov za vpis upošteva povprečna ocena izpitov pri študiju prve stopnje.
Pridobljene kompetence in znanja
Študijski program usposobi magistranda za učinkovit prenos geografskega znanja in veščin učencem in dijakom osnovnih in srednjih šol. Magistrand po končanju študijskega programa obvlada temeljno znanje fizične, družbene in regionalne geografije, metode posredovanja geografskega znanja in usmerjanja geografskega raziskovalnega dela. Magistrand pridobljena znanja ne le prenaša na učence, ampak s sposobnostjo dopolnjevanja znanj in iskanja aktualnih in relevantnih tem ter sposobnostjo kreativnega prilagajanja učnega procesa geografskim vsebinam v učencih vzbuja zanimanje za geografske problematike in učence vključuje v aktivno sodelovanje pri pouku geografije.
Možnosti zaposlitve
Magistrski pedagoški dvopredmetni študij geografije na UP FHŠ je študij, ki omogoča pridobitev strokovnih in drugih potrebnih znanj s področja pedagoško-psihološko-didaktičnih predmetov in geografske stroke za poklic učitelja geografije na osnovni ali srednji šoli. Načrtovana kakovost učnih izidov in splošnih ter predmetno-specifičnih kompetenc omogoča v prvi vrsti zaposljivost magistrandov v izobraževanju, prav tako pa odpira možnosti zaposlitve izven izobraževalnih institucij, kjer je potrebno poznavanje osnovnih naravnih in družbenih procesov, ki opredeljujejo vsakokratne trenutne pogoje človekovega obstoja in razvoja, ter delovanja na pokrajino. Diplomanti programa bodo torej usposobljeni za delo v delovnih okoljih na občinskem, regijskem in državnem nivoju, ki se ukvarjajo s planiranjem razvoja v pokrajinah, upravljanjem z naravno in kulturno dediščino, varovanjem pokrajine in naravnih virov ter v zasebnih podjetjih, ki se ukvarjajo s podobnimi tematikami.
Študijski program je zasnovan tako, da je primerljiv s sorodnimi programi v državah EU in drugih državah in zato ne izključuje možnosti zaposlovanja magistrandov tudi v tujini.
Študij na Fakulteti za humanistične študije Univerze na Primorskem študentu odpre pogled v širši kontekst geografije. Vključenost v raziskovalno delo, tako z opazovanjem in konkretnimi meritvami na terenu ter njihovo analizo, kot vključenost v različne terenske seminarje s spoznavanjem posameznih delov Slovenije in Evrope, vsekakor popestri in obogati vrednost študija. Izjemnega pomena je tudi oseba nota, ki jo nudijo predavatelji in predavateljice, in je v času študija še kako dobrodošla. Po dodiplomskem študiju geografije na 1. stopnji sem študij nadaljevala in zaključila še na podiplomski ravni. Danes svoje znanje in izkušnje s predanostjo delim naprej na svoje učence.
Te morda zanima drug program?