Slovenistika
Pedagoški študijski program 2. stopnje
Predstavitev študija
Magistrski enopredmetni pedagoški študij slovenistike izhaja iz potreb po teoretičnem poznavanju ter potreb po aplikaciji jezikoslovnih in literarnih znanj s področja preteklega in sodobnega razvoja ter stanja slovenskega jezika, jezikoslovnih teorij 20. stoletja in soočanja slovenskega jezika s slovanskimi, romanskimi in germanskimi jezikovnimi pojavi, razvoja slovenske in tudi svetovne književnosti od začetkov do neposredne sodobnosti ter literarne teorije. Magistrand tako po zaključku študija poleg strokovnih ter teoretskih znanj, ki so osnova za samostojno raziskovalno delo ter za morebitno nadaljevanje študija na 3. stopnji, poseduje tudi vsa potrebna psihološka, pedagoška ter didaktična znanja, spretnosti ter sposobnosti za izvajanje sodobnega pouka slovenskega jezika in književnosti.
Predmetnik
Opisi predmetov
Oddelek
Informacije o študijskem programu
Naziv in raven kvalifikacije
Magister profesor slovenistike / magistrica profesorica slovenistike (mag. prof. slov.)
8 (SOK), 7 (EOK), druga stopnja
Trajanje in kreditne točke
Program traja 2 leti (4 semestre), študent pridobi 120 ECTS (60 za letnik).
Študijsko področje (KLASIUS-P-16)
0114 izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Vpisni pogoji
V pedagoški magistrski študijski program Slovenistika se lahko vpiše:
a) kdor je diplomiral s področja slovenistike na študijskem programu 1. stopnje;
b) kdor je diplomiral z drugih strokovnih področij na študijskem programu 1. stopnje, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk (ECTS) določi pristojna komisija UP FHŠ na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane obveznosti lahko kandidat opravi med študijem na 1. stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali drugih oblikah formalnega izobraževanja ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
c) kdor je diplomiral z drugih strokovnih področij na univerzitetnem študijskem programu oz. specialističnem študijskem programu po zaključeni visokošolski strokovni izobrazbi, sprejetim pred 11. 6. 2004, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk (ECTS) določi pristojna komisija UP FHŠ na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane obveznosti lahko kandidat opravi v programih za izpopolnjevanje ali drugih oblikah formalnega izobraževanja oz. z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
d) kdor je diplomiral na primerljivem študijskem programu v tujini, po katerem je kandidatu, skladno z zakonom, priznana pravica do nadaljevanja izobraževanja v študijskem programu.
Pogoji za izbiro v primeru omejitve vpisa:
V primeru omejitve vpisa se pri izbiri kandidatov za vpis upošteva povprečna ocena izpitov pri študiju prve stopnje.
Ocenjevanje in napredovanje
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Pogoji za napredovanje po programu
Pogoj za napredovanje v višji letnik je, da študent zbere vsaj 54 ECTS iz vpisanega letnika, pri čemer mora imeti za napredovanje v višji letnik opravljene vse obvezne predmete.
Študent se lahko izjemoma vpiše v višji letnik tudi, če je zbral vsaj 48 ECTS iz vpisanega letnika, če ima za to upravičene razloge, pri čemer mora imeti za napredovanje v višji letnik opravljene vse obvezne predmete. Vlogo študenta obravnava pristojna komisija UP FHŠ.
Študent lahko enkrat ponavlja 1. letnik, če zbere vsaj 30 ECTS tega letnika.
Pridobljene kompetence in znanja
Cilj študijskega programa je izoblikovanje diplomantov s splošno slovenistično izobrazbo, kar pomeni, da si pridobijo strokovno in poglobljeno znanje o razvoju in sedanjem stanju slovenskega jezika, književnosti in na tej podlagi, tudi kulture. Ob tem pa se usposobijo tudi za poklicno delovanje kot lektorji oziroma za delo v založništvu ali se pripravijo za nadaljevanje študija na pedagoškem drugostopenjskem študiju.
Splošne kompetence
- Samostojen študij
Usposobljenost za samostojen študij, presoja ter razlaganje in vrednotenje sodobnih slovenskih jezikovnih in literarnih pojavov ter jezikoslovnih in literarnih tokov v evropskem in svetovnem družbenem kontekstu. - Samostojna uporaba slovenističnih in drugih virov Usposobljenost za samostojno uporabo slovenističnih in drugih virov ter literature za teoretično in praktično delo na področju slovenistike ter širše.
- Zmožnost kritične presoje
Zmožnost kritične presoje virov in informacij oziroma jezikovnih in literarnih pojavov in v tem smislu sposoben oblikovati samostojno pisno besedilo (strokovni oziroma poljudni članek, referat, razprava itd.). - Obvladovanje slovenistične stroke
Obvlada osnovno filozofijo, dileme in perspektive slovenistične stroke ter slovenistične raziskovalne in interpretativne metode. - Interdisciplinarnost
Usposobljenost za spoznavanje in interdisciplinarno uporabo slovenistiki sorodnih ved in študijskih področij. - Kritična presoja ter reševanje strokovnih in praktičnih vprašanj
Usposobljenost za kritično presojo in reševanje strokovnih in praktičnih vprašanj s področja slovenske jezikovne in kulturne politike v sodobni slovenski družbi in tudi širše.
Predmetno-specifične kompetence
- Poglobljeni vpogled v slovenski jezik
Strokovno poglobljeni vpogled v pretekli in sodobni razvoj ter stanje slovenskega jezika ob ustreznem poznavanju jezikoslovnih teorij 20. stoletja in soočanju slovenskega jezika s slovanskimi, romanskimi in germanskimi jezikovnimi pojavi. - Pregled slovenske književnosti
Pregled slovenske književnosti v njenem razvoju od začetkov do neposredne sodobnosti ob ustreznem poznavanju svetovne književnosti in literarne teorije. - Poznavanje ključnih prelomnic v zgodovini slovenskega jezika in književnosti
Poznavanje ključnih prelomnic v zgodovini tako slovenskega jezika kot književnosti z ozirom na ključne kulturno-umetniške tokove Evrope in Sredozemlja. - Jezikovne, literarne in druge kulturološke posebnosti slovenskih obmejnih in kulturno stičnih področij
Razumevanje jezikovnih, literarnih in drugih kulturoloških posebnosti slovenskih obmejnih in kulturno stičnih področij, s posebnim poudarkom na prostoru med Alpami in Jadranom. - Ključni elementi slovenske kulture
Poznavanje nekaterih ključnih elementov slovenske kulture z zgodovinskih, geografskih in antropoloških oz. kulturoloških vidikov. - Nova raziskovalna področja jezikoslovja in književnosti
Poznavanje nekaterih novih raziskovalnih področij na jezikovnem in literarnem področju, ki še posebej poudarjajo družbeno razsežnost in vpetost slovenske književnosti v sodobno družbo. - Samostojna uporaba virov
Sposobnost za samostojno uporabo zgodovinskih, teoretičnih in materialnih virov ter informacijsko-komunikacijske tehnologije na področju slovenistike oziroma, točneje, jezikoslovja, literarne zgodovine in literarne teorije.
Možnosti zaposlitve
Magistrandi študijskega programa dobijo poglobljeno znanje tako temeljnih prvin stroke kot metodoloških pristopov in usmeritev. Možnosti za delo imajo tudi v vseh tistih okoljih, kjer je potrebna široka razgledanost in poznavanje družbenih in kulturnih problemov, pojavov in procesov, tako na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni.
Magistrandi bodo lahko delovali in se zaposlili:
- kot učitelji/profesorji slovenščine v osnovnih in srednjih šolah,
- kot asistenti v raziskovalnih institucijah,
- v službah za odnose z javnostmi,
- na področju kulturnih in turističnih dejavnosti,
- v medijih in kreativni industriji.
Sem profesorica slovenskega jezika na Srednji tehniški šoli Koper. Čeprav se mi zdi, kot da bi bilo včeraj, mineva že šest let, odkar sem zaključila študij na Fakulteti za humanistične študije, in priznati moram, da mi je vedno toplo pri srcu, ko se spomnim časa svojega študija. Ne samo da sem pridobila ogromno znanja, kar mi je prišlo prav pri iskanju zaposlitve, ampak sem si nabrala veliko delovnih izkušenj. Hvala vsem profesoricam in profesorjem, ki so pustili sled v mojem življenju in me izoblikovali v osebo, kakršna sem danes.
Te morda zanima drug program?