Zgodovina

Kompetence in zaposlitvene možnosti diplomantov

Kompetence in znanja diplomantov

Cilj je izoblikovati diplomante s široko in obenem poglobljeno zgodovinsko izobrazbo: poznavanje ključnih procesov in prelomnic v zgodovini. Hkrati je cilj razviti sposobnost samostojne, kritične obravnave zgodovinskih procesov in dogajanj.

Po opravljenih študijskih obveznostih na programu študent pridobi naslednje splošne kompetence:

  • sposobnost predstavitve podatkov in informacij, argumentiranega zagovarjanja lastnih stališč ter upoštevanje stališč drugih;
  • sposobnost samostojnega strokovnega dela (iskanja in uporabe različnih virov, samostojne uporabe znanja v praksi, rabe raziskovalnih metod);
  • sposobnost timskega dela, prevzemanja odgovornosti za lastno delo in delo skupin, samoiniciativnosti in kolegialnosti do sodelavcev;
  • splošno razgledanost in sposobnost analize, sinteze in predvidevanja rešitev ter posledic;
  • sposobnost kritične refleksije informacij in presoje dogajanja v širši družbeni skupnosti;
  • spretnost pri iskanju informacij in informacijska pismenost;
  • sposobnost kritičnega razmišljanje in samokritične presoje;
  • sposobnost etične presoje in zavezanosti etičnim načelom; obvlada kvalitativne in kvantitativne metode raziskovanja;
  • zmožnost oblikovanja samostojnih pisnih besedil (esejev, novinarskih prispevkov, strokovnih oziroma poljudnih člankov, referatov, razprav, poročil, elaboratov itd.), strokovne argumentacije in ustne predstavitve;
  • posedovanje znanja za razumevanje in uporabo drugih humanističnih znanosti;
  • sposobnost reševanja vprašanj na različnih področjih kulturnega stika med težnjami po globalizaciji ter po ohranjanju družbene in kulturne različnosti;
  • zmožnost priprave in izvedbe projektnega dela;
  • sposobnost vodenja lastnega strokovnega razvoja.

Po opravljenih študijskih obveznostih na programu diplomant pridobi naslednje predmetno – specifične kompetence:

  • sposobnost interpretativne povezave med praktičnim in teoretičnim proučevanjem zgodovinskih fenomenov;
  • strokovno pismenost in sposobnost kritičnega preverjanja pisnih, ustnih in drugih virov, pozna in razume ključne prelomnice v zgodovini sveta, Evrope in Slovenije oziroma slovenskega etničnega prostora;
  • sposobnost samostojne uporabe različnih zgodovinskih virov za strokovno delo;
  • pozna dileme in perspektive zgodovinske stroke in obvlada temeljna znanja s področja metodologije zgodovinskega raziskovanja
  • zna samostojno (praktično) uporabljati zgodovinske vire za aplikativno delo na področju zgodovine (praktično delo v arhivih, knjižnicah, edicijah virov na internetu itd.);
  • zmožen je kritične presoje zgodovinskega vira oziroma zgodovinskega dogodka ter oblikovanja samostojnega pisnega besedila (članka, referata, razprave itd.);
  • sposoben je razumevanja razvoja zgodovinske vede, sposoben je umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst zgodovinskih študijev;
  • zmožen je uporabljati interdisciplinarno znanje za delo na področju analize, primerjave ter interpretacije zgodovinskega gradiva;
  • sposoben je povezovanja znanja s področja zgodovine z znanji z drugih področij, razume in je usposobljen za spoznavanje zgodovini sorodnih ved in študijskih področij;
  • sposoben je oblikovanja in udejanjanja lastnih strokovnih interesov, načrtovanja svoje poklicne karierne in ustrezne izobraževalne poti.

Po opravljenih študijskih obveznostih na programu ima diplomant, poleg predmetno specifičnih kompetenc, skupnih z enopredmetno smerjo, še sledeči:

  • posebna usposobljenost za interdisciplinarno uporabo zgodovini sorodnih ved na teoretičnem in aplikativnem področju, in sicer pri nadaljnjem študiju, pri raziskovanju in v delovnem okolju;
  • znanje in praktična uporaba metodologije in metodoloških pripomočkov drugih humanističnih znanosti ter ved (odvisno od izbrane kombinacije oz. drugega področja).

Zaposlitvene možnosti

Diplomant/ka pridobi teoretična in praktična znanja in možnosti za delo v vseh tistih okoljih, kjer sta potrebna razgledanost in poznavanje družbenih in kulturnih problemov, pojavov in procesov, tako na lokalni, nacionalni kot na mednarodni ravni.
Zato je zaposljiv/a v raziskovalnih ustanovah (sodelavci in pomoč pri projektnem delu), vladnih in nevladnih organizacijah in ustanovah ter društvih doma in v tujini, v mednarodnih organizacijah, na širšem področju kulture ter turizma.

Možni poklici diplomantov:

  • Inštruktor višje strokovne šole;
  • Svetovalec;
  • Projektni vodja;
  • Bibliotekar pomočnik;
  • Dokumentalist;
  • Zgodovinar;
  • Arhivski sodelavec;
  • Muzejski sodelavec;
  • Konservatorski sodelavec
Skip to content