Zgodovina
Kompetence in zaposlitvene možnosti diplomantov
Cilj je izoblikovati diplomante s široko in obenem poglobljeno zgodovinsko izobrazbo: poznavanje ključnih procesov in prelomnic v zgodovini. Hkrati je cilj razviti sposobnost samostojne, kritične obravnave zgodovinskih procesov in dogajanj.
Po opravljenih študijskih obveznostih na programu študent pridobi naslednje splošne kompetence:
- sposobnost predstavitve podatkov in informacij, argumentiranega zagovarjanja lastnih stališč ter upoštevanje stališč drugih;
- sposobnost samostojnega strokovnega dela (iskanja in uporabe različnih virov, samostojne uporabe znanja v praksi, rabe raziskovalnih metod);
- sposobnost timskega dela, prevzemanja odgovornosti za lastno delo in delo skupin, samoiniciativnosti in kolegialnosti do sodelavcev;
- splošno razgledanost in sposobnost analize, sinteze in predvidevanja rešitev ter posledic;
- sposobnost kritične refleksije informacij in presoje dogajanja v širši družbeni skupnosti;
- spretnost pri iskanju informacij in informacijska pismenost;
- sposobnost kritičnega razmišljanje in samokritične presoje;
- sposobnost etične presoje in zavezanosti etičnim načelom; obvlada kvalitativne in kvantitativne metode raziskovanja;
- zmožnost oblikovanja samostojnih pisnih besedil (esejev, novinarskih prispevkov, strokovnih oziroma poljudnih člankov, referatov, razprav, poročil, elaboratov itd.), strokovne argumentacije in ustne predstavitve;
- posedovanje znanja za razumevanje in uporabo drugih humanističnih znanosti;
- sposobnost reševanja vprašanj na različnih področjih kulturnega stika med težnjami po globalizaciji ter po ohranjanju družbene in kulturne različnosti;
- zmožnost priprave in izvedbe projektnega dela;
- sposobnost vodenja lastnega strokovnega razvoja.
Po opravljenih študijskih obveznostih na programu diplomant pridobi naslednje predmetno – specifične kompetence:
- sposobnost interpretativne povezave med praktičnim in teoretičnim proučevanjem zgodovinskih fenomenov;
- strokovno pismenost in sposobnost kritičnega preverjanja pisnih, ustnih in drugih virov, pozna in razume ključne prelomnice v zgodovini sveta, Evrope in Slovenije oziroma slovenskega etničnega prostora;
- sposobnost samostojne uporabe različnih zgodovinskih virov za strokovno delo;
- pozna dileme in perspektive zgodovinske stroke in obvlada temeljna znanja s področja metodologije zgodovinskega raziskovanja
- zna samostojno (praktično) uporabljati zgodovinske vire za aplikativno delo na področju zgodovine (praktično delo v arhivih, knjižnicah, edicijah virov na internetu itd.);
- zmožen je kritične presoje zgodovinskega vira oziroma zgodovinskega dogodka ter oblikovanja samostojnega pisnega besedila (članka, referata, razprave itd.);
- sposoben je razumevanja razvoja zgodovinske vede, sposoben je umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst zgodovinskih študijev;
- zmožen je uporabljati interdisciplinarno znanje za delo na področju analize, primerjave ter interpretacije zgodovinskega gradiva;
- sposoben je povezovanja znanja s področja zgodovine z znanji z drugih področij, razume in je usposobljen za spoznavanje zgodovini sorodnih ved in študijskih področij;
- sposoben je oblikovanja in udejanjanja lastnih strokovnih interesov, načrtovanja svoje poklicne karierne in ustrezne izobraževalne poti.
Diplomant/ka pridobi teoretična in praktična znanja in možnosti za delo v vseh tistih okoljih, kjer sta potrebna razgledanost in poznavanje družbenih in kulturnih problemov, pojavov in procesov, tako na lokalni, nacionalni kot na mednarodni ravni.
Zato je zaposljiv/a v raziskovalnih ustanovah (sodelavci in pomoč pri projektnem delu), vladnih in nevladnih organizacijah in ustanovah ter društvih doma in v tujini, v mednarodnih organizacijah, na širšem področju kulture ter turizma.
Možni poklici diplomantov:
- Inštruktor višje strokovne šole;
- Svetovalec;
- Projektni vodja;
- Bibliotekar pomočnik;
- Dokumentalist;
- Zgodovinar;
- Arhivski sodelavec;
- Muzejski sodelavec;
- Konservatorski sodelavec;