Vsebina letošnje poletne šole je usklajena s temo mednarodnega muzejskega dneva ICOM 2024, Muzeji za izobraževanje in raziskovanje – osrednja tema pa koncept živih laboratorijev in njihovo izvajanje na področju dediščine.

Metodologija živega laboratorija ponuja okvir za obravnavo zapletenosti in disonanc, ki so del študij dediščine, raziskav, izobraževanja in interpretacije. S spodbujanjem vključujoče udeležbe, interdisciplinarnega sodelovanja in nenehnega prilagajanja živi laboratoriji spodbujajo pravičen, dinamičen in trajnosten pristop do dediščine. Ta metodologija je ključnega pomena v kritičnih študijah dediščine, kjer je cilj razumeti sporno in večplastno naravo dediščine v sodobni družbi in krmariti po njej. Skozi predavanja, delavnice in terensko delo bodo udeleženci spoznali glavne koncepte, dobili vpogled v dobre prakse, ovrednotili obstoječe prakse in zgradili svoj raziskovalni načrt za izbrane študije primerov.

Mednarodna poletna šola muzeologije in dediščine je ena osrednjih dejavnosti Unescove katedre za interpretacijo in izobraževanje za spodbujanje celostnih pristopov k dediščini na UP FHŠ v partnerstvu z Unesco destinacijo Park Škocjanske jame. Nadaljuje tradicijo organizacije in izvedbe prejšnje uspešne Mednarodne poletne šole muzeologije. Unescova katedra je na podlagi predhodnih izkušenj prepoznala potrebo po razširitvi glavne tematike poletne šole in vključevanju različnih vprašanj s področja dediščine, ne le muzeologije, ter ponuditi celostne pristope k raziskovanju, interpretaciji in izobraževanju dediščine.

Skip to content